رئیس واحد رودهن :رگبار روان بخش باران بهاری تعلیم، کویر تشنه تکریم جان ها را طراوت می بخشد.

۰۴ مهر ۱۳۸۹ | ۱۳:۳۰ کد : ۸۵۰ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۲۰۱
رئیس واحد رودهن :
رگبار روان بخش باران بهاری تعلیم، کویر تشنه تکریم جان ها را طراوت می بخشد.
خبرگزاری ایسکانیوز: مهر، ماهی است که ماه و مهر دانش بر سینه سپهر پژوهش با طلوعی پرآوازه، درخششی تازه را می آغازند.
در سایه سار بهار تعلیم و تربیت، میلیون ها کودک، نوجوان و جوان پرتکاپو و دانشجو، بال و پر می گشایند و بال در بال ملایک به سوی خلوت سرای خورشید و چشمه سار نور امید روی می آورند.
به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز" دکتر حیدری رئیس دانشگاه آزاد رودهن به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت : صحن و سرای مدارس، دبستان ها، دبیرستان ها و دانشگاه ها آغوش پرمهر خود را می‌گشایند و این تشنگان زلال حکمت و معرفت را در خنکای روح بخش و طراوت آفرین خود آرامش می بخشایند.
زمزمه گرم خیز و نرم ریز چشمه ساران زلال دانش، دل ها را رامش و جان ها را آرامش می‌بخشد.
آذرخش آذرافروز و آتشین حکمت، شمع جان ها را برمی افروزد و هستی سرد و سیاه ظلمت جهل را می سوزد.
رگبار روان بخش باران بهاری تعلیم، کویر تشنه تکریم جان ها را طراوت می بخشد. نغمه خوانی شورانگیز هزاردستان استادان دل آگاه در صحن و سرای دانشگاه، سرود سرورآمیز حقایق را از پنجره سرخ شقایق می سراید.
در این شور و حال مستمر کدامین شاعر سخن پرور می تواند چکامه بلند بشریت را بسراید و چکاد رفیع انسانیت را به سر آید؟
کدامین پیکرتراش پرتوان می تواند تندیس رویا را تبلور و پردیس زیبا را تصور بخشد؟
کدامین کشاورز کوشا را توانایی است که رویش سبز ریشه را از تراوش زلال اندیشه سقایت کند و جوانه ترد تفکر را از چشمه سار روان تدبر طراوت بخشد؟
کدامین شاهباز تیزپرواز را توان است تا آبگینه گنبد آسمان را بشکافد، از قلل رفیع خاک بگذرد، اوج منیع افلاک را درنوردد و با خدا بر سفره «قاب قوسین او ادنی» بنشیند؟
کدامین افسونگر افسانه ساز است که افسانه پرواز تا ملکوت را روح بخشد، قفس جسم و جهان را بشکند و مرغ گلشن رضوان شود؟
کدامین فرشته فرخ فال می تواند تاج «تبارک الله احسن الخالقین» را بر سر نهد، بر سریر «خلیفه اللهی» تکیه زند و نشان «لقد کرمنا بنی آدم» را زیب پیکره خود سازد؟
کدامین شاهین تیزبال می تواند قفس بلورین آمال را درهم بشکند، قصر زمردین خیال را درهم کوبد، عرصه آرزوی را کوی به کوی بپوید و «جنات تجری من تحتها الانهار» را جوی به جوی بجوید؟
کدامین پروانه عاشق می تواند آگاهانه جان شیرین را در آتش عشق بگدازد، عاشقانه سر بر پای معشوق بگذارد، عارفانه از تنگنای جهان درگذرد و مشتاقانه به فراخنای ملک لامکان درآید؟
آری از پگاه آفرینش خامه تا گاه نگارش این چامه، انسان به عنوان شیرین ترین گلواژه شعر هستی و ایفاکننده نقش اصلی در نمایش آفرینش مطرح بوده و « ابر و باد و مه و خورشید و فلک» برای او و به فرمان اوست.
این افضل خاکیان و مسجود افلاکیان، اشرف مخلوقات و ارجح موجودات هنگامی می تواند به این شرافت و فضیلت بنازد که بر اساس حکمت و معرفت و تربیت، گوهر خود را بسازد.
دانشگاه به عنوان مهم ترین کانون دانش و پژوهش، این مسئولیت سنگین و رسالت وزین را بر عهده دارد.
رئیس واحد رودهن گفت : آغاز سال تحصیلی نو 89- 1390را به همه شما پرچمداران پهنه پاکی و نور، و طلایه داران طلیعه شور و شعور تبریک و تهنیت می گویم .
. اکنون ضمن درخواست توجه و عنایت همه ارجمندان به محتوا و مفاهیم پیام های سال های پیشین، همه شما را فرامی خوانم که با اتکال به الطاف بی‌کران خداوندی در نخستین لحظه های سال نو تحصیلی با یکدیگر بر سر پیمانه صفا، پیمان وفا ببندیم و خود را در برابر اجرای این اصول بنیادین و محورهای نمادین در این سال متعهد و مسئول بدانیم:
۱- پیش از تعلیم و تربیت دیگران، نفس خود را تربیت و تزکیه کنیم.
2- انسان را موجودی چند بعدی بدانیم. بنابراین بکوشیم او را در همه ابعاد از جمله اخلاقی، علمی، سیاسی و اجتماعی و ... تربیت کنیم.
3- خود نقاد و انتقادپذیر باشیم و دانشجویان را پرسشگر، انتقادپذیر، پاسخگو و مسئول پرورش دهیم.
4- انسان را موجودی حر و آزاد بدانیم. پس بکوشیم خود آزاده باشیم و روحیه آزادگی و آزادی خواهی را در دانشجویان تقویت کنیم.
5- متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی باشیم. بنابراین دانشجویان را مهذب، بردبار، صبور، هنجارباور، ستم ستیز، عزتمند، جمع گرا، نوعدوست، ایثارگر و توسعه یافته تربیت کنیم.
6- در کلاس های ما، دانشجویان فعال باشند، نه در حال انفعال.
7- علم و دانش ما تا بدان پایه رسیده است که واژه «نمی دانم» را با شهامت در حضور همگان بر زبان آوریم.
8- می دانیم که انسان خود رشد می کند و با تلاش خود، شخصیت خود را می سازد. بنابراین ما بکوشیم با رفع موانع، زمینه های رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان مستعد را فراهم سازیم.
9- انسان ها را - بنا به رهنمود پیامبر اکرم(ص) - معادن طلا و نقره بدانیم. بنابراین تلاش کنیم با کشف این استعدادها، آنان را شکوفا و بارور سازیم.
در پایان بار دیگر ضمن تبریک فرارسیدن سال نو تحصیلی، از درگاه خداوند لایزال و معبود بی مثال برای همه شما دردآشنایان عرصه علم و آموزش، سلامت و موفقیت روزافزون مسئلت دارم.
 
خبرنگار:604

نظر شما :