کسب مقام سومی اختراع توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن درکشورآلمان

۱۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۴ کد : ۷۳۸ اخبار
تعداد بازدید:۷۰۳
جزئیات اختراع توربوشارژر توربینی/هزینهٔ بسیار پایین در خرید، نصب و راه‌اندازی

کسب مقام سومی اختراع از سوی دانشجوی واحد رودهن در آلمان

جزئیات اختراع توربوشارژر توربینی/هزینهٔ بسیار پایین در خرید، نصب و راه‌اندازی

رودهن:خبرنگارآنا –ایرج صادقعلی

دانشجوی رشته مکانیک خودرو مقطع کار‌شناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، موفق به کسب مدال برنز اختراع توربوشارژر توربینی در نمایشگاه ۲۰۱۴ شهر نورنبرگ آلمان شد

به گزارش خبرنگاآنا،دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در‌‌ همین نمایشگاه موفق به کسب دیپلم افتخار از کشور تایوان نیز شده است.

احمد عسگرنجفی در این باره به خبرنگارآنا گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از ده کشور از قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا برگزار شد و اختراع این جانب به عنوان توربو شارژر توربینی (پرخوران الکتریکی) که در ایران به ثبت رسیده بود در کشور آلمان به مقام سومی دست یافت که این افتخار بزرگ را به ملت ایران، جامعه دانشگاهی به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تقدیم می‌کنم

وی افزود: این طرح همان کار توربوشارژ و سوپرشارژ را انجام می‌دهد با این تفاوت که نیروی محرک آن مانند توربوشارژ و سوپرشارژ  به صورت مکانیکی نیست بلکه نیرویی که برای راه‌اندازی آن لازم است به صورت الکتریکی جذب می‌شود

این مخترع جوان ادامه داد: همه می‌دانیم ک بنا به دلایل زیادی همچون ارتفاع از سطح دریا و یا مسائل دیگر مثل کم بودن زمان، باز بودن سوپاپ‌های هوا و... موتور قادر به تنفس ایده‌آل خود نبوده و به همین خاطر راندمان مورد نظر را به ما نداده و همچنین تولید آلایندگی‌های آن بیشتر از حد مجاز است، بنابراین در سال‌های گذشته پرخوران‌هایی جهت مکش و فشرده سازی و در نتیجه القای هوای بیشتر حتی بیشتر از حد مجاز موتور به درون سیلندر موتور ابداع شده‌اند که یکی به نام سوپرشارژ که نیروی خود را از سوی یک اتصال (تسمه و یا زنجیر) از میل‌لنگ می‌گیرد و معایبی نظیر گرفتن حدی از توان میل‌لنگ و همچون محدودیت نصب در راستای فولی میل‌لنگ را دارا است

وی اظهار کرد:‌  قطعهٔ دیگری که این کار را انجام می‌دهد به نام توربوشارژ است  که خیلی‌ها می‌گویند از دود خروجی مصرف بهینه‌ای گرفته‌اند ولی خود توربوشارژ کمی باعث خوب تخلیه نشدن سیلندر و جاماندن گازهای حاصل از احتراق در قبل توربوشارژ بوده که خود توربوشارژ معایبی همچون افت در شتابگیری و محدودیت نصب که حتما باید در روی منیفولد گازهای خروجی و فاصلهٔ بسیار نزدیکی نسبت به موتور نصب شود و منیفولد دود باید قابلیت نصب توربوشارژ را داشته باشد

عسگرنجفی خاطرنشان کرد:  بنده اما در طرح خود عمل پرخورانی را با استفاده از برق تولیدی در دینام خودرو که تامین کنندهٔ برق خودرو نیز هست، انجام داده‌ام که این برق را از قسمتی از دینام دریافت کرده‌ام و نسبت به تغییر دور موتور ولت و اهم آن نیز تغییر می‌کند که در نتیجه باعث تغییر دبی کمپرسور می‌شود و همین‌طور معایبی نظیر پس‌افت در شتابگیری و یا محدودیت نصب بر روی خودرو که یا در راستای فولی میل‌لنگ باشد یا در روی منیفولد دود که حتی منیولد دود در صورت خواستن بستن توربوشارژ باید تعویض شود را ندارد و یا اینکه مثل توربوشارژ و سوپرشارژ از لحظهٔ آغاز استارت موتور شروع به کار نمی‌کند بلکه با یک دکمهٔ بسیار ساده می‌توان در لحظهٔ نیاز و مورد علاقه آن را راه‌اندازی کرد و از آن استفادهٔ بهینه کرد تا عمل پرخورانی را به نحو احسن انجام دهد

وی یادآور شد: به همراه داشتن چنین مزایایی، توربوشارژر توربینی هزینهٔ خرید، نصب و راه‌اندازی بسیار پایین‌تری نسبت به توربوشارژ و سوپرشارژ را دارد


نظر شما :