تبلیغات باید با توجه به روانشناسی مخاطب و فرهنگ جامعه باشد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۱۱۰ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۶۵۰
دبیر منطقه 12 دانشگاه آزاد اسلامی:
تبلیغات باید با توجه به روانشناسی مخاطب و فرهنگ جامعه باشد
ایسکانیوز: دبیر منطقه 12 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تبلیغات باید با توجه به روانشناسی مخاطب و فرهنگ جامعه صورت گیرد.
به گزارش روز سه شنبه گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"؛ اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی منطقه 12 با حضور مهندس کریمی مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکزاطلاع رسانی، سید مهدی حسینی دبیر منطقه12 و رئیس شورای اطلاع رسانی منطقه، دکتر حیدری رئیس واحد و مدیران روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر غلامحسین حیدری رئیس واحد رودهن ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س)و خوش آمدگویی به حاضرین اظهار داشت: هم زمانی این گردهمایی را با سالروز میلاد حضرت زینب (س) به فال نیک می گیریم و امیدوارم این گردهمایی شروعی برای پیشرفت و موفقیت در اطلاع رسانی باشد.
وی در ادامه در خصوص عملکرد چندین ساله این واحد بیان داشت: واحد رودهن 27 سال پیش با دو رشته کاردانی کار خود را شروع و در حال حاضر دارای 67 رشته در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری و 23هزار دانشجو، حدود 400 نفر هیات علمی و 700 استاد مدعو و دارای 5 دانشکده مصوب می باشد و امتیاز واحد در سال 86 ، 900 و در سال87 ، 1407 و در اسفند 88 به 2307 امتیاز رسید که زمینه را برای تبدیل دانشگاه از بسیار بزرگ الف به دانشگاه جامع محیا کرده است.
دکتر حیدری در ادامه در خصوص چاپ هفته نامه الکترونیکی کشکول مدیریت تصریح کرد: از 57 هفته قبل یک هیات سه نفره در این واحد دانشگاهی مجله ایی به عنوان کشکول مدیریت راه اندازی کردند که با 18 عنوان در هر شماره به چاپ می رسد که شامل یک صفحه قرآن، مدیریت اسلامی، حدیث مدیریت، طنز، داستان مدیریت می باشد که در این مجله بین یک تا چهار مقاله داریم و تاکنون 54 شماره به چاپ رسیده است.
به گزارش ایسکانیوز در ادامه مهندس کریمی ضمن تقدیر و تشکر از دکتر حیدری رئیس واحد رودهن و تقدیر از روابط عمومی رودهن که به عنوان سه روابط عمومی برتر کشور شناخته شد، گفت: منطقه 12 جز مناطق برتر در زمینه ی فرهنگی، اجتماعی، علمی است که حدود یک چهارم از فعالیت های مناطق دانشگاه آزاد اسلامی را در بر دارد و حجم زیادی از اخبار را در سایت های مختلف داراست .
وی گفت: 31 اردیبهشت مصادف است با بیست و هشتمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که در سطح ایران به خصوص در شهر تهران اطلاع رسانی خواهیم داشت و در این زمینه واحدهای منطقه 12 باید پیام های خوبی را به دیگر مناطق اطلاع رسانی کند.
وی گفت: مدیران روابط عمومی در واحدهای بسیار بزرگ و جامع برابر بخشنامه ریاست دانشگاه عضو شورای دانشگاه شدند تا بخشی از مشکلات روابط عمومی در راستای تقویت جریان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افکار عمومی برطرف کنند.
کریمی افزود: 28 اردیبهشت نشریه پیام منطقه 12 را در اختیار روسای واحدها قرار می دهیم و به مدیران روابط عمومی تاکید کرد خود را محدود به رسانه های دانشگاه نکنید و در این رابطه برنامه های خوبی پیش بینی شده است .به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی حسینی دبیر منطقه 12 در ادامه برنامه بیان داشت : اطلاع رسانی حیطه گسترده ایست که انواع مختلف دارد که به صورت مکتوب الکترونیکی و کلامی است که باید از انواع آن بخصوص الکترونیکی در دانشگاه ها استفاده کرد تا اطلاعات را به کل جامعه و عرصه جهانی انتقال دهیم.
وی گفت : تبلیغات باید در سطح بین المللی صورت گیرد در تبلیغات ابداع کرد نه مبالغه و موفقیت ها را آن چه که هست بیان کرد .
حسینی همچنین افزود: تبلیغ دو صورت است به صورت مستقیم و دیگری غیر مستقیم؛ که غیرمستقیم موثرتر است و تبلیغات باید با توجه به روانشناسی مخاطب و فرهنگ جامعه و منطبق بر اعتقادات و نیاز مردم باشد که در این رابطه از تمام روش ها و امکانات برای پیشرفت دانشگاه استفاده کرد.
در ادامه گردهمایی استادان علیرضا عابدی و حمید شکری در زمینه روابط عمومی موفق و روابط عمومی الکترونیک سخنرانی کردند.به گزارش ایسکانیوز در خاتمه گردهمایی از رضا سعیدی مدیر روابط عمومی قزوین و مجید اثباتی مدیر روابط عمومی واحد تاکستان از سوی دبیرخانه منطقه 12 با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

نظر شما :